vrijdag 16 maart 2012

Openbaar vervoer


Diep in gedachten kijk je naar jouw mobiel. Heeft die ene speciale jongen nog wat naar je gestuurd? Als een echte cyberstalker zit je alles de hele tijd te vernieuwen in de hoop dat hij eindelijk dat speciale berichtje naar je gestuurd heeft. Naast je zitten twee meisjes die beginnen te grinniken. Hebben zij door wat jij aan het doen bent? Onopvallend kijk je hun richting op en volg je hun blikken. Dat dit kon, had jij nooit verwacht: je ziet een jongen klem zitten tussen twee treindeuren. Terwijl jij vol verbazing naar hem zit te kijken, krijg jij eindelijk dat speciale berichtje binnen.

Iedereen kent wel het moment dat wanneer jij een plekje hebt bemachtigd, het druk wordt in de bus. Mensen met lekker zwetende en stinkende oksels moeten dan op het knopje drukken, die zich toevallig boven jouw hoofd bevindt. De geurcellen die vrij komen wanneer hij zijn arm optilt, zijn heerlijk om te ruiken. De zure matjes die jij zojuist in de supermarkt hebt gescoord, zijn plots een stuk minder lekker.

Of het moment dat jij in de trein zit en een vrouw plaatsneemt naast jou. Het is een stevige dame, die bijna op jouw schoot zit. Wanneer ze aan je vraagt of deze trein ook in Amsterdam stopt, val je bijna flauw door de geur die uit haar mond komt. ‘Sorry?’ vraag je, niet zeker wetend of die geur echt uit haar mond kwam. Hierdoor komt zij dichterbij, zodat je het beter kunt horen. Ze ruikt alsof zij nog nooit van een tandenborstel had gehoord en jij wilt niet eens weten hoe haar tong eruit ziet.

Apart vind ik het om te zien hoe mensen met hun laatste hap adem de trein proberen te halen. Laatst zat er een jongen vast tussen de trein deuren, waardoor ik afvraag waarom hij überhaupt deze kans waagt. Ik schaam me snel, misschien dat ik later ook zo zal rennen voor de trein, maar voor nu mijd ik liever de kans dat ik op een dag vast kom te zitten.

Openbaar vervoer. Naast de mensen die er gebruik van maken, weten de vervoersmiddelen ook regelmatig jouw goede humeur te verpesten. Treinen die vertraging hebben, bussen die niet rijden: ik lees voornamelijk alleen maar klachten. Ik reis vaak niet alleen, waardoor ik mezelf wel vermaak, maar toch is het vervelend.

Maak jij wel eens wat aparts mee met het openbaar vervoer?

Liefs,

Angel

Geschreven voor: http://www.justsemir.nl/openbaar-vervoer/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten