vrijdag 16 maart 2012

Geld uitgeven


Rustig probeer je jouw vriendin te overtuigen dat je écht niet mee kan naar dat leuke feestje. ‘Ah, kom op! Waarom niet?’ vraagt ze, zo wanhopig mogelijk. Nou, denk je. Ik moet sparen voor dit, dat moet ik nog kopen, die verjaardag komt er nog aan. Nog een laatste keer kijk je naar jouw vriendin, die zo vervelend mogelijk een pruillipje opzet. Dit had je beter niet kunnen doen. ‘Ah, vooruit!’ zeg je, waarna zij een gat in de lucht springt. 

Sparen kan ik niet. Nooit gekund ook. Zo jaloers als ik ben op de mensen die dat wel kunnen, zo goed ben ik in het uitgeven. Winkelen doe ik amper. Het liefst geef ik mijn geld uit in bed achter mijn laptopje, terwijl ik televisie zit te kijken. Maar ondanks het feit dat de meeste meisjes als echte shopaholics worden gezien, gaat mijn geld op aan andere dingen dan make-up, kleren en schoenen.

Liever ga ik gezellig met mijn vriendinnen lunchen in de stad of met vrienden naar de bioscoop. Met de trein naar de andere kant van Nederland gaan, omdat mijn beste vriendinnen zover weg wonen. Gekke recepten uitproberen met een goede vriendin, omdat wij het leuk vinden om te koken en bakken. Ook kopen wij boeken, waar wij vervolgens uren over kunnen napraten. Huilfilms kijken met mijn zus, als onze harten gebroken zijn. Dit met een kilo chocolade om onze harten te lijmen uiteraard.

Als ik dan ooit winkel, winkel ik het liefst alleen. Ik weet precies wat ik wil en waar wat hangt, wat zorgt voor tijdbesparing. Want een uur wachten voor een paskamer? Niet aan mij besteed.

Heb jij een gat in jouw hand?

Liefs,

Angel

Geschreven voor: http://www.justsemir.nl/geld-uitgeven/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten