vrijdag 16 maart 2012

Inspiratie


Je zit minstens een uur naar het beeldscherm te staren. Er wordt verwacht dat jij een collage maakt over iets dat jou inspireert. Niet zo moeilijk, aangezien jij makkelijk geïnspireerd wordt. Echter valt het vinden van beeldmateriaal een beetje tegen, aangezien jij niet weet wat jou nou precies inspireert. Op die leuke jongen na. En zijn ogen. En zijn … oké, terug naar het onderwerp.


Ik raak makkelijk geïnspireerd. Voorwerpen, landschappen, liefdevolle situaties, maar vooral van mensen. Er wordt nu vast verwacht dat ik beroemdheden op ga noemen, maar niets is minder waar. Ik raak namelijk geïnspireerd door de mensen om mij heen, mensen die tegenslagen hebben meegemaakt, maar toch doorgaan. Mensen die gewoon vriendelijk zijn en niet te snel oordelen.

Zo ken ik iemand die van jongs af aan heeft gehoord dat zij haar dromen maar op moest geven. Dat het haar toch niet zou lukken, dat zij een mislukkeling was. Dit was een goede vriendin van mij. Ik had totaal geen idee van dit alles, zij had alles verzwegen en besloten om er zelf uit te komen. Ook ik had mijn dromen en ook tegen mij werd verteld dat het mij toch niet zou lukken. Ook ik werd uitgelachen, waardoor ik stiekem begon te schrijven. Zelfs de vriendinnen die het dichtst bij mij stonden, durfde ik niets te vertellen. Zo bang was ik voor hun reactie. Uiteindelijk had ik het mijn vriendin verteld, die mij vertelde wat zij over zich heen had gekregen. Zij had echter geen geheim gemaakt van wat zij wilde doen, waardoor zij veel meer over zich heen had gekregen. Zij hield zich zo sterk, dat ik dat totaal niet verwacht had. Zij stimuleerde en inspireerde mij om verder te gaan en niet op te geven.

Een nieuwere vriendin die ik vorig jaar heb leren kennen, inspireerde mij ook. Toevallig viel mij haar tatoeage op, waarna ik vroeg wat het betekende. Zij vertelde mij dat de ster stond voor haar beste vriendin, die zelfmoord had gepleegd. Boven de ster waren twee muzieknoten. Mijn vriendin had het hierna heel erg moeilijk en dacht er ook over na om zelfmoord te plegen. De muziek sleepte haar doorheen. Zij heeft het nu ook nog erg zwaar, zij was laatst namelijk van haar fiets geschopt en geslagen. Het doet mij persoonlijk erg veel pijn om dit te weten en te horen en ik had haar meteen gebeld om te kijken of alles goed met haar ging. Ik ben een heel vervelende vriendin, ik ben namelijk overbezorgd. Hierdoor vertellen vrienden mij niet meteen alles, omdat zij niet willen dat ik mij zorgen maak.

Ik raak geïnspireerd van mensen, mensen die niet opgeven. Van lekkere geurtjes, geurtjes die ik overal ruik en geurtjes die bijna niet te ruiken zijn. Van het weer, de regen die ik hoor als ik wil slapen en de zon die schijnt als ik verdrietig ben. Van muziek, muziek die ik stiekem niet zo leuk vind en mij toch herinneren aan vrienden die een totaal andere muzieksmaak hebben. Van ervaringen, de meest nare die mij sterker maken en de vrolijke die mijn humeur weten te liften als ik verdrietig ben.

Raak jij snel geïnspireerd?

Liefs,

Angel

Geschreven voor: http://www.justsemir.nl/inspiratie/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten