vrijdag 16 maart 2012

Gedachten van een kind


‘Wel je hagelslag opruimen, hè!’ roept jouw moeder jou na. Jij, als klein kindje, geeft een begripvol knikje. Je stopt het laatste stukje brood met hagelslag in je mond met je redelijk mollige handen. ‘Waarom?’ mompel je, met jouw onwijs volle mond. Het broodje hagelslag verloor de meeste hagelslag, terwijl de warme zonnestralen via het raam weerkaatsen met dit zomerweer. ‘Anders komen er mieren, dat wil je niet’ antwoordde jouw moeder. Spontaan spuugde jij jouw broodje hagelslag uit. Dus…. Jij zat eigenlijk allemaal miereneitjes op te eten?

Toen ik een kind was, dacht ik dat hagelslag in mieren veranderden. Dit omdat mijn moeder altijd zei dat wanneer ik mijn hagelslag niet opruimde, er mieren zouden komen. Met mijn enorme fantasie zag ik al poten uit de hagelslag komen en verbeeldde ik dat de mieren geboren werden. Voortplanten? Wat is dat? Mieren komen gewoon voort uit hagelslag dat je niet opeet!

Mijn zus is zeven jaar ouder dan ik. Zo gek als ik op haar was, wilde ik zijn waar zij was. Dit was echter een slecht idee, aangezien zij al aan de horrorfilms begon. Hierdoor dacht ik dat mijn voeten afgehakt zouden worden wanneer deze uit zouden steken onder de dekens, dat er wortelen in mijn oren werden gedaan door kwaadaardige konijnen als ik sliep en dat er een moordenaar onder mijn bed lag die mij met een zwaard vanonder mijn bed door tweeën zou... Je snapt mijn punt. Hierdoor kreeg ik ook al te horen van mijn ouders dat ik totaal niet aan horrorfilms moest beginnen, dat dat niet goed voor mij zou zijn. Ik heb een veel te grote fantasie!

Appelbomen. Ik dacht dat er een plantje in mij zou groeien als ik de pitten op zou eten. Druiven, appels. Kom op, wie dacht dat nou niet als kindzijnde? Knuffels leefden, maar alleen zichtbaar voor mensen die erin geloofden. Gejankt heb ik, toen mijn moeder knuffels weggegooid had.

Wat was het grappigste dat jij dacht toen jij een kind was?

Liefs,

Angel

Geschreven voor: http://www.justsemir.nl/gedachten-van-een-kind/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten