vrijdag 16 maart 2012

Clowns


Daar zit je dan: omringd door kinderen die patatjes in hun mond proppen. Ondertussen pakken zij  dolenthousiast hun speeltjes uit en lopen ze rond met ballonnen.  Heel gezellig, totdat je op moet staan om de restjes eten weg te gooien. Je begint al hartkloppingen te krijgen en wanneer je opstaat wordt het nog erger. Je voelt je hart sneller en sneller kloppen: nog even en hij ligt in je broertjes Happy Meal. Terwijl je de reactie van je broertje probeert voor te stellen, bevries je. Daar staat hij dan: Ronald McDonald. De engste clown ooit.

Ik heb geen idee waarom, maar ik ben altijd bang geweest voor clowns. Ik geef mijn vader de schuld, omdat hij me vroeger naar Baantjes liet kijken. Natuurlijk wilde ik dat zelf, maar ik had nooit verwacht er zo een trauma aan over gehad te hebben. Volgens mij was er ooit een enge aflevering met clowns, ik weet het niet zeker. Of het was CSI, Bones of een andere serie. Dat gelach en die schmink… Het maakt mij bang! Het ergste zijn de neuzen die geluid maken wanneer erin geknepen wordt.

Batman. Ik heb altijd al superkrachten gewild. Dit om anderen te helpen en te veranderen in een of andere superheldin. In Batman zat, voor The Dark Knight, ook nog een andere Joker. Zijn wapen was gas, geloof ik. Ik ben zo getraumatiseerd geraakt dat ik hem niet nog een keer gezien heb. Toch maakte The Dark Knight mij zo nieuwsgierig, dat ik de film besloot te kijken. Ik was immers weer een paar jaar ouder, dus dat had geen probleem moeten zijn. Had ik het even mis. Deze film was nog gekker dan de vorige! Clowns en jokers… Nee dank je. Verwacht mij ook vooral niet op een Halloween feestje met clowns of met carnaval, zolang er clowns zijn, kom ik niet. Ik houd er alleen maar nachtmerries aan over. It heb ik trouwens nooit gezien, maar ik heb hem al wel in mijn bezit. Is ‘ie eng? Ik durf hem niet te kijken!

Waar zijn jullie bang voor?

Liefs,

Angel

Geschreven voor: http://www.justsemir.nl/clowns-en-jokers/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten